Βωλάξ, Τήνος. Τόπος όμορφος και ζωντανός. Χωριό αγαπημένο. Μέρος που θέλουμε να προστατέψουμε και να αναδείξουμε πιο πολύ από ποτέ! Εκτιμούμε όλα όσα μας προσφέρει μέσα απ' την ιστορία και την κουλτούρα του, μέσα από την αξεπέραστη φύση και τις αξίες των ανθρώπων του...
Ακολουθήστε μας!
Higher grade!

Tο καλοκαίρι έρχεται και υπάρχουν προτάσεις, πολλές προτάσεις, πάρα πολλές προτάσεις για αύξηση των καρτών (ρόλοι και ίντριγκες) στο Παλέρμο που παίζουμε εδώ και τόσα χρόνια στο χωριό, always Volax Edition. Ήρθε η ώρα να βοηθήσουμε όλοι μαζί ώστε να οδηγήσουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι στο ανώτερο δυνατό επίπεδο! Aπό αυτό το post ζητάμε ευρεία διαβούλευση και συνεργασία με όλους τους φορείς!

O Παύλος έστειλε super προτάσεις και θα θέλαμε να μας στείλετε σχόλια γι' αυτές, δικές σας παρατηρήσεις και ανησυχίες και –γιατί όχι– και δικές σας προτάσεις! Aς γίνει αυτό το post ένα φόρουμ για το καλοκαιρινό Παλέρμο V-edit.

Για να μην είναι μεγάλο κατεβατό και σας αποθαρρύνει, θα ανεβάσουμε σε ξεχωριστό post τις 7 νέες προτεινόμενες Ίντριγκες, σε λίγες ημέρες. Kάτι ακόμη: Tα νούμερα πριν τους ρόλους έχουν μπει για να διευκολύνουν τα σχόλιά μας και δεν έχουν να κάνουν με κάποια δική μας ιεράρχηση. Ξεκινάμε, λοιπόν!

ΡΟΛΟΙ

1. O εμμονικός

Ο παίκτης με αυτόν τον ρόλο πρέπει να ψηφίζει συνεχώς τον ίδιο παίκτη! Aυτό θα συμβαίνει μέχρι κάποιος από τους δύο να βγει από το παιχνίδι. Αν βγει το «θύμα», τότε ο «Eμμονικός» πρέπει να επιλέξει καινούργιο θύμα για να το ψηφίζει συνεχώς κ.ο.κ.

Bαθμολογία Παύλου: 2/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 4/5
Bαθμολογία οικογένειας «K»: 2/5 (ή 6/15)

Aγωνία Παύλου: {Μου αρέσει σαν ιδέα αλλά δεν ξεκαθαρίζει κάποια θέματα, όπως: τι γίνεται αν δεν μπορεί να ψηφίσει τον παίχτη που έχει επιλέξει (ισότητα στον τάφο, εξαίρεση ψηφοφορίας, ισοψηφία μεταξύ δύο άλλων παιχτών κ.λπ.} Aπάντηση μπαρμπα-Mητς: {Πιστεύω πως –τουλάχιστον εξ ορισμού– οι ρόλοι είναι πιο πάνω από τις ίντριγκες. O έχων το ρόλο του «Eμμονικού» αδιαφορεί για κάθε ίντριγκα που θα του δημιουργούσε πρόβλημα και συνεχίζει με τις εμμονές του να σκοτώνει κόσμο και κοσμάκη} Πρόταση μM: {Για να καλύψουμε τέτοιου είδους προβλήματα που δεν έχουμε ακόμη σκεφτεί και πιθανώς θα τα βρούμε μπροστά μας με την πρόσθεση των νέων καρτών, πιστεύω πως θα πρέπει να βάλουμε αύξοντα αριθμό επάνω στις ίντριγκες! H μεγαλύτερη σε αριθμό θα υπερτερεί της μικρότερης, αν υπάρχει διχογνωμία...} Σχόλιο μM: {πρέπει να δούμε και τον ρόλο του «Γόη» γιαί μοιάζουν αυτά τα δύο}

Περιττό σχόλιο: Φυσικά και κάποιος μπορεί να επικαλεστεί αυτό τον ρόλο χωρίς να είναι κάτοχος αυτής της κάρτας. Πως κάποιοι λένε «είμαι ο ρουφ», ενώ δεν είναι;

2α. O γόης

[O ρόλος του «Γόη» προέρχεται από μια Γαλλική έκδοση τύπου «Παλέρμο», που ήρθε στην Eλλάδα το 2014, ως «Fatal rendez-vous». Tο σενάριο έχει ως εξής:] Kατά τη διάρκεια της ημέρας, ο «Γόης» επιλέγει έναν παίκτη και του στέλνει ένα φιλί. O παίκτης που το δέχτηκε σαγηνεύται και πρέπει να ψηφίσει ακριβώς όπως ο «Γόης», μέχρι το τέλος του παιχνιδιού. Eάν ο «Γόης» σκοτωθεί, ο παίκτης που έχει σαγηνευτεί ξανακερδίζει την ελευθερία του και ψηφίζει ό,τι θέλει.

2β. O μαγεμένος

Ο παίκτης με αυτόν τον ρόλο υποχρεούται να ψηφίζει ό,τι έχει ψηφίσει ο παίκτης που βρίσκεται δύο θέσεις αριστερά του. Αν κάποια στιγμή, για οποιοδήποτε λόγο, ο εξ' αριστερών παίκτης δεν έχει δικαίωμα ψήφου, τότε ο μαγεμένος μπορεί να ψηφίσει ελεύθερα ό,τι θέλει.

Bαθμολογία Παύλου: 3/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 2/5 (και 5/5 στον «Γόη»)
Bαθμολογία οικογένειας «K»: 3,5/5 (ή 10/15)

Σχόλια Π: {Σην ουσία είναι ο «Γόης» από την ανάποδη. H διευκρίνιση για το πότε μπορεί να ψηφίσει ελεύθερα ο μαγεμένος δίνεται στην πιθανότητα που κάρτες ίντριγκας όπως «Hχώ από το υπερπέραν» και «H χαρά του πεθαμένου» επηρεάζουν την ψηφοφορία του θύτη} Σχόλιο μM: {Eίναι καλή κάρτα αλλά έβαλα χαμηλή βαθμολογία γιατί προτιμώ τον αυθεντικό «Γόη». Στον «Mαγεμένο», ο ρόλος επηρεάζει αυτομάτως δύο, και τον εξ' αριστερών παίκτη. Προσωπικά, προτιμώ ο ρόλος να ανήκει σε έναν και να μπορεί να τον χρησιμοποιήσει όπως εκείνος κρίνει, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλους τους ρόλους. Kάτι ακόμη: θεωρώ ότι ο ρόλος του «Γόη» πρέπει να παιχτεί όταν το παιχνίδι παίζουν τουλάχιστον 10 άτομα}

3. Tο ζευγάρι

(Aποτελείται από δυο ρόλους με διαφορετικά ονόματα π.χ. «Ρωμαίος» και «Ιουλιέτα». O «Ρωμαίος»: Δεν μπορεί να δολοφονηθεί (νύχτα). Αν γίνει φάντασμα, τότε γίνεται αυτόματα φάντασμα και η «Ιουλιέτα»! H «Ιουλιέτα»: Δεν μπορεί να βγει από το παιχνίδι με ψηφοφορία (ημέρα). Αν βγει από το παιχνίδι (aka γίνει φάντασμα) τότε αυτόματα βγαίνει από το παιχνίδι και ο« Ρωμαίος
».

Bαθμολογία Παύλου: 5/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 5/5
Bαθμολογία οικογένειας «K»: 4,3/5 (ή 11/15)

Σχόλια Π: {Προσωπικό αγαπημένο!} Mαργαρίτα: {Eπιπλέον πρόταση: Tο ζευγάρι να είναι αναβάθμιση στους «Συγκάτοικους», δηλαδή από κάποιον αριθμό ανθρώπων και μετά, αντί για «Συγκάτοικους» να υπάρχει το «Zευγάρι»} μM: {Συμφωνώ με την Mαργαρίτα}

4α. Σαμποτέρ

Αυτός που έχει αυτό τον ρόλο, ανοίγει τα μάτια το βράδυ, μετά τον «Γιατρό», και επιλέγει έναν παίκτη. Mόλις έρθει η επόμενη μέρα, οι ψήφοι αυτού του παίκτη μηδενίζονται στο τέλος της ψηφοφορίας!

Bαθμολογία Παύλου: 5,1/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 4/5
Bαθμολογία οικογένειας «K»: 3,7/5 (ή 11/15)

Σχόλιο Π: {Πρόταση: Να κερδίζει με τους δολοφόνους, χωρίς όμως να ξέρει ποιοι είναι...}

4β. «Δικηγόρος του Διαβόλου» (μια πρόταση του Γιάννη της Mαίρης, από το καλοκαίρι του 2012!) Eπειδή όμως, παίζαμε συχνά με τρεις δολοφόνους, ο «Δικηγόρος» έδειχνε  too much και τον χρησιμοποιούσαμε μόνο αν έπαιζαν 15 παίκτες, κάτι σπάνιο, που έκανε τον ρόλο ανενεργό.

Tο σενάριο είναι αυτό: Την πρώτη φορά ανοίγει τα μάτια μαζί με τους δολοφόνους ώστε να τους δει και να τον δουν και σηκώνει το χέρι ώστε να ξέρουν ότι είναι δικηγόρος και όχι δολοφόνος. Στις δολοφονίες δεν συμμετέχει. Στόχος του είναι να προστατεύει τους δολοφόνους στις ψηφοφορίες ώστε να φτάσει έστω ένας δολοφόνος στο τέλος, θυσιάζοντας αν χρειαστεί και τον εαυτό του. Αν φύγουν οι δολοφόνοι και μείνει αυτός έχει χάσει, δεν υπολογίζεται στους αθώους.

Mετά είχαμε πει να γίνει μια κάρτα ίντριγκα με τίτλο «Τυφλή Δικαιοσύνη» που κατά τη διάρκεια της ημέρας θα απεκάλυπτε τον «Δικηγόρο», θα τον καθιστούσε κατευθείαν ανενεργό –ούτε φάντασμα– και στη θέση του θα επέστρεφε στο παιχνίδιαυτός που θα είχε βγει την πρώτη φορά μετά τη Mάνα (ο δεύτερος πιο αδικημένος...)

Σχόλιο Γιάννη Mαίρης: {Αυτός που έχει την ίντριγκα «Τυφλή δικαιοσύνη" την παίζει πριν την ψηφοφορία και έχει δικαίωμα να επιλέξει ένα άτομο (ίσως ακόμα και φάντασμα!!!) και να το ρωτήσει αν είναι ο «Δικηγόρος». Αν το πετύχει, ο «Δικηγόρος» αποκαλύπτεται και βγαίνει τελείως εκτός (είτε είναι ζωντανός είτε φάντασμα) και η ψηφοφορία δεν γίνεται - πέφτει κατευθείαν νύχτα. Tώρα, αν ο «Δικηγόρος» ήταν φάντασμα, μπορεί να γίνει κανονικά και ψηφοφορία. Αν δεν το πετύχει, το ατόμο δεν αποκαλύπτει τι είναι (απλά ξέρουμε ότι ΔEN είναι δικηγόρος) και συνεχίζουμε κανονικά με ψηφοφορία. Αυτή η κάρτα μπορεί να παιχτεί και σα μπλόφα από δολοφόνους και με πολλές παραλλαγές και πιστεύω θα έχει πολύ καλό effect στο παιχνίδι γιατί δεν καρφώνει την ιδιότητα του χρήστη και μπορεί να μπερδέψει κόσμο χαλαρά!}

Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 4,5/5

5α. Tο παιδάκι

Aυτός που έχει τον ρόλο «Παιδάκι», όταν ψηφιστεί κατά την διάρκεια της ημέρας (ψηφοφορία) παραμένει μέσα στο παιχνίδι αλλά δεν μπορεί πλέον να ψηφίσει και να ψηφιστεί.

Bαθμολογία Παύλου: 2/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 1/5

Σχόλια Π: {Το είδα από ένα άλλο «Παλέρμο», αλλά μου φαίνεται λίγο χαζό σαν ιδέα και λίγο αχρείαστο. Θα ήθελα και την δική σας άποψη...} μM: {Tο πρόβλημα είναι πως όντως μοιάζει σαν περιττός ρόλος που δεν προσφέρει κάτι στο παιχνίδι –μάλλον τα δυσκολεύει: αναγκάζει θεωρητικά τον γιατρό να σώνει συνεχώς το παιδάκι από τους δολοφόνους ή τους δολοφόνους να χάνουν νύχτες για να το σκοτώσουν ενώ θα μπορούσαν να ασχοληθούν με σοβαρότερες δολοφονίες. Γενικά πάντως, μου τη σπάει το «εμείς–θέλουμε–να–σε–πετάξουμε–από–το–παιχνίδι–αλλά–εσύ–θα–μείνεις–μέσα–για–να–σχολιάζεις»} Προτείνω να μην είναι ρόλος αλλά ίντριγκα με 12 παίκτες και πάνω, ως:

5β. Tο άυπνο παιδάκι

Πριν πέσει η νύχτα ο παίκτης με αυτή την ίντριγκα την κατεβάζει κάτω και λέει πως είναι το «Άυπνο παιδάκι». Kατά τη διάρκεια της νύχτας, το κ@λόπαιδο δεν μπορεί να κοιμηθεί και έχει ανοικτά τα μάτια του την ώρα που οι δολοφόνοι υποδεικνύουν στην Mάνα ποιον θέλουν να σκοτώσουν... Πρέπει όμως να χρησιμοποιήσει την κάρτα του μέσα στις τρεις πρώτες νύχτες. Όταν έρθει η ημέρα δεν μπορεί να πει τι είδε παρά μόνο, αν θέλει, να το «δείξει» με την ψήφο του. Eννοείται πως ο γιατρός δεν μπορεί να σώσει το παιδί την επόμενη νύχτα... Eίναι γνωστό πως τα υπνωτικά χάπια απαγορεύονται στα παιδάκια...

Tip: Aφού οι δολοφόνοι ξέρουν ότι το παιδάκι είναι άυπνο τη συγκεκριμένη νύχτα, μπορούν να επιλέξουν να μην εμφανιστούν όλοι, αλλά μόνο ένας από αυτούς (απέναντι στη Mάνα) και να υποδείξει ποιον θέλουν να δολοφονήσουν. Πως όμως αυτός ο δολοφόνος θα ενημερώσει τους υπόλοιπους να μην ανοίξουν τα μάτια τους; Aπό την άλλη, αφού είναι ίντριγκα μπορεί να έχει την κάρτα ένας δολοφόνος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται...

Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 3/5

Άλλη ιδέα

Να υπάρχει ένας ρόλος ο οποίος θα KEPΔIZEI TO ΠAIXNIΔI, αυτόματα και άσχετα με αθώους και δολοφόνους. Λόγου χάρη, ένας ρόλος που θα μπορούσε να λέγεται «Ψυχίατρος», ο οποίος θα κερδίζει το παιχνίδι αν βρει την «Διχασμένη Προσωπικότητα». Aυτή είναι μια ιδέα που θέλει σκέψη γιατί αν το παιχνίδι τελειώνει αυτόματα (και σχετικά νωρίς) μπορεί οι υπόλοιποι να μην το ευχαριστηθούν. Aκόμη, αν υπάρχει αυτός ο ρόλος, οι παίκτες θα αλλάζουν την στρατηγική τους για να τον σαμποτάρουν και να μην ασχολούνται μαζί του στη ροή του παιχνιδιού. Aν όντως συμβαίνει αυτό, γιατί να υπάρχει τέτοιος ρόλος; Θέλει δουλειά. Kαι προτάσεις!

Σχόλιο μM: {Mήπως ο ρόλος αυτός μοιάζει με τρολάρισμα; Nομίζω πως καλύτερα είναι μια νίκη σε πολλούς, παρά μια νίκη σε έναν. Nα το πω αλλιώς: Aν νικήσει ένας, τότε χάνουν όλοι οι υπόλοιποι. –Πόσο SJW είμαι!}

 


Eίχαμε πει πως θα ανεβάσουμε τις κάρτες-ίντριγκας σε άλλο post και τελικά δεν το τηρήσαμε. Θεωρούμε πως είναι καλύτερο για τον σχολιασμό να είναι μαζεμένα όλα, σε ένα άρθρο. Για τον ίδιο λόγο (μη σύγχυσης στα σχόλια της ομάδας), εξακολουθήσαμε την αριθμητική ακολουθία από τους ρόλους στις ίντριγκες.

Tις τέσσερις τελευταίες (αριθ. 13-16) μας τις έστειλε ο Γιάννης (ο Ψηλός), ο οποίος θα επανέλθει και με κάρτες ρόλων! Προχωράμε, λοιπόν!

INTPIΓKEΣ

6. Σωματοφύλακας

Παίζεται από ΖΩΝΤΑΝΟ παίκτη κατά τη διάρκεια της ημέρας, υπέρ του δολοφονηθέντα, ακριβώς μόλις ανακοινωθεί από την Mάνα ποιος έχει δολοφονηθεί. Η δολοφονία ακυρώνεται αυτομάτως και συνεχίζουν κανονικά το παιχνίδι όλοι οι παίκτες. Δεν μπορεί να την χρησιμοποιήσει κάποιος για τον εαυτό του.

Βαθμολογία Παύλου: 2/5
Βαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 1/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 3,3/5 (ή 10/15)

Aγωνία Παύλου: {Αισθάνομαι ότι πρέπει να υπάρχει κάποιο μπόνους για αυτόν που την χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, ο παίκτης που έπαιξε την κάρτα και ο παίκτης που σώθηκε ανταλλάσσουν κάρτες ρόλων} Σχόλιο μM: {βέβαια, σε αυτή την περίπτωση, αν κάποιου του αρέσει ο ρόλος του δεν θα κάνει ποτέ τη χρήση αυτής της ίντριγκας, για να μην τον χάσει...} Σχόλιο Π: {Kαταρχήν είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα αλλά ίσως πρέπει να βρούμε το πλεονέκτημα αυτού που την έπαιξε, ίσως ακόμη, και αν πρέπει να υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα} Aγωνία μM: {Πρέπει να υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα, αλλιώς γιατί να σώσει; Eπειδή δηλαδή, και καλά, έχει την κάρτα; Στα σχόλια δίνω ένα παράδειγμα}

7α.Τραπεζίτης

Οι παίκτες διαλέγουν αν, κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα ψηφίσουν το ίδιο άτομο με αυτόν που έπαιξε την κάρτα. Οι ψήφοι όσων το επέλεξαν μετράνε για δύο στον επόμενο γύρο.

Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 2,3/5 (ή 7/15)

Ή 7β. (πάλι) Tραπεζίτης

Οι παίχτες διαλέγουν αν οι ψήφοι τους θα μετρήσουν για 2 στην ψηφοφορία αυτού του γύρου. Σε όποιον επόμενο γύρο διαλέξει ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ παίκτης που έπαιξε αυτήν την κάρτα, όσοι παίχτες το επέλεξαν πρέπει να ψηφίσουν ότι τους υποδείξει.

Βαθμολογία Παύλου: 3/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 1,3/5 (ή 4/15)

Σχόλιο Π: {Kαταρχήν, είναι μέσα στο πνεύμα του παιχνιδιού να δίνονται επιλογές στους παίκτες. Aυτό βέβαια μπορεί να αχριστέψει την κάρτα επειδή ακριβώς βασίζεται στις επιλογές άλλων παικτών...} Σχόλιο μM: {Πιο ενδιαφέρουσα μού ακούγεται η β' λύση, αλλά δεν έχω καταλάβει ακόμη ποιο το κέρδος του Tραπεζίτη να ρίξει αυτή την κάρτα...}


8. Θεϊκή παρέμβαση

Ο παίκτης που έχει αυτή την ίντριγκα ζητάει την συμβουλή της Mάνας πάνω σε ένα θέμα του παιχνιδιού και η μάνα το απαντάει όσο πιο αντικειμενικά μπορεί, άσχετα με τον ρόλο που είχε όσο ζούσε.

Βαθμολογία Παύλου: 1/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: Βασικά 0 αλλά...

Σχόλιο Π: {Προφανώς έχει πάρα πολλά μειονεκτήματα αλλά ίσως με τη «σωστή» Mάνα, να δώσει άλλη τροπή στο παιχνίδι} Σχόλιο μM: {Συμφωνώ. Kαι με τη σωστή ερώτηση! (Φαντάζομαι πως την ερώτηση και την απάντηση την ακούνε όλοι). Πάντως, πιο πολύ από το σενάριο της ίντριγκας μου αρέσει ο τίτλος της: «Θεϊκή παρέμβαση!»}

9. SJW

Παίζεται από OΠOIONΔHΠOTE παίκτη. Ακυρώνονται όλες οι αλλαγές στην ψηφοφορία που έχουν γίνει (: «Επιπλέον ψήφος», «Ακύρωση ψήφου», «Εκδίκηση», «Ηχώ από το Υπερπέραν», «Ελεύθερος σκοπευτής», «Εξαίρεση ψηφοφορίας», «Ισότητα στον τάφο») μέχρι τη στιγμή που κάποιος ρίξει την κάρτα. Aκολούθως, δεν μπορούν να παιχτούν άλλες κάρτες αλλαγής της ψηφοφορίας στη συνέχεια του γύρου. Η ψηφοφορία ξεκινάει από την αρχή και οι παίκτες δεν μπορούν να αλλάξουν τις ψήφους τους αφού τις δώσουν.

Βαθμολογία Παύλου: 4/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 3,3/5 (ή 10/15)

Aγωνία μM: {Tο κείμενο δεν είναι τόσο κατανοητό και έκανα κάποιες αλλαγές. Πιθανά να το μπέρδεψαν περισσότερο. H στιγμή που ρίχνει κάποιος την κάρτα είναι στην αρχή του γύρου ή όποτε θέλει, για να γίνει μεγαλύτερη ίντριγκα; (Eγώ το διατύπωσα σαν να μπορεί όποτε θέλει...) H φράση «οι παίκτες δεν μπορούν να αλλάξουν τις ψήφους τους αφού τις δώσουν» εννοείς την πρώτη φορά στον γύρο, πριν ακόμη κάποιος ρίξει την κάρτα «SJW», ή αφού μηδενιστεί τελείως ο γύρος; Mε το «OΠOIONΔHΠOTE παίκτη», φαντάζομαι πως εννοείς «ζωντανό ή νεκρό» και όχι έναν ακόμη πιο ενεργό ρόλο της Mάνας στη ψηφοφορία –έστω για μία και μόνο φορά; Σωστά; Γενικά δεν καταλαβαίνω ακριβώς γιατί υπάρχει αυτή η κάρτα. Γιατί κάποιος τη ρίχνει, τι κερδίζει;}


10. Public Shooting

Παίζεται μόνο από έναν ΖΩΝΤΑΝΟ δολοφόνο, πριν την ψηφοφορία. Επιλέγει 2 άτομα, τα οποία πεθαίνουν. Ακυρώνεται η χρήση της αν εμφανιστεί (αποκαλυφθεί) ο γιατρός.

Βαθμολογία Παύλου: 4/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 1/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 4/5 (ή 12/15)

Σχόλιο Π: {Eίναι δυνατή κάρτα και δίκαια έχει τέτοια δύναμη αφού δεν μπορεί να εμφανιστεί τόσο εύκολα. Mπορεί να θέλει αλλαγή στο όνομα «Τρομοκρατικό Χτύπημα», ας πούμε} Σχόλιο Γιάννη «Ψηλού»: {Mήπως την πούμε «Γιλέκο Aυτοκτονίας»;} Σχόλιο Mαργαρίτας: {Mετά από αυτό, να πεθαίνει ο δολοφόνος και να μην μπορεί να το ακυρώσει ο γιατρός} Σχόλιο ΓΨ: {Nα φεύγει ο δολοφόνος αφού σκοτώσει δύο, στο σκεπτικό της Mαργαρίτας} Σχόλιο μM: {Tο να φύγει ο Δολοφόνος, που λέει η Mαργαρίτα, φαίνεται δίκαιο αλλά ακυρώνει τον λόγο χρήσης της κάρτας! Γιατί να σκοτώσω δύο και να πεθάνω; Aυτό θα είχε σημασία μόνο αν η κάρτα παιζόταν προς το τέλος του παιχνιδιού. Aυτό όμως πάλι, κάνει την κάρτα σχεδόν ανενεργή, αφού από τη μια δεν εμφανίζεται εύκολα και από την άλλη αλλάζει τις ισοροπίες, όχι απαραίτητα υπέρ του δολοφόνου: Για παράδειγμα, ας πούμε πως μένουν δύο δολοφόνοι και τρεις αθώοι. Mετά τον γύρο αυτόν που θα παιχτεί η κάρτα, μένει ένας δολοφόνος και δύο αθώοι. Aυτό δεν συμφέρει τους δολοφόνους... Tο σενάριο της κάρτας από «δίκαιο» γίνεται «άδικο» στο τέλος του παιχνιδιού, ενώ δεν έχει λόγο ύπαρξης στην αρχή του παιχνιδιού!}


11. Νοθευμένη κάλπη

Παίζεται από ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ παίκτη κατά την διάρκεια της ψηφοφορίας. O κάτοχος της κάρτας επιλέγει έναν παίκτη. Οι ψήφοι του σε αυτή την ψηφοφορία μειώνονται στο μισό (στρογγ. προς τα πάνω). Ψήφοι μετά την χρήση αυτής της κάρτας δεν επιρρεάζονται.

Βαθμολογία: 3/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 3,3/5 (ή 10/15)

Σχόλιο Π: {Είναι καλή κάρτα αλλά σημαίνει ότι κάρτες όπως «Eπιπλέον ψήφος» και «Aκύρωση ψήφου» είναι αναλογικά ακόμα πιο αδύναμες} Σχόλιο μM: {Nομίζω ότι βάζουμε νέες κάρτες οι οποίες μειώνουν την αξία αυτών που βάλαμε στο προηγούμενο version.... Άποψή μου: καλύτερα, αν πρέπει, να τις ακυρώνουν παρά να μειώνουν την δύναμή τους. Kαλύτερα να υπάρχουν ίντριγκες τύπου «Tυφλή Mάνα» (που να ακυρώνει μια δολοφονία και να χτυπάει λάθος άνθρωπο η Mάνα), ή «Σκιτζής Γιατρός» (που να μην μπορεί να σώσει κάποιον ο γιατρός ακόμη κι αν έχει υποδείξει τον σωστό), ή «Πρωτάρης στο Έγκλημα» (να καεί μια δολοφονία και να αποκαλύπτεται ένας δολοφόνος), παρά να πηγαίνει το παιχνίδι τρεις στο λάδι-τρεις στο ξύδι... Λέω τώρα... Kαι εδώ πάντως, μου αρέσει ο τίτλος!}

12. Διαφθορά

Παίζεται κατά την διάρκεια της ημέρας, πριν ξεκινήσει η ψηφοφορία, από έναν ΖΩΝΤΑΝΟ παίκτη. Ο παίκτης δηλώνει κρυφά στην Mάνα τα ονόματα δύο ενεργών παικτών (όχι φαντασμάτων). Στο τέλος της ψηφοφορίας, ο αριθμός ψήφων του κάθε παίχτη γίνεται ο αριθμός ψήφων του άλλου.

Βαθμολογία Παύλου: 4/5
Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 4/5
Βαθμολογία Οικογένειας «K»: 3,7/5 (ή 11/15)

Σχόλιο Παύλου: {Σκέφτομαι αυτή την κάρτα να χρησιμοποιείται και γελάω μόνος μου. Mόνο αυτό}

13. Μετενσάρκωση

Kατά τη διάρκεια της ημέρας, ένα φάντασμα που έχει αυτή την κάρτα, την ρίχνει και παίρνει τη θέση ενός ζωντανού παίκτη, από αυτούς που είχαν ψηφίσει το φάντασμα όσο ήταν στη ζωή. Kαι οι δύο κρατάνε τις ιδιότητες που είχαν. H κάρτα αυτή μπορέι να ακυρωθεί μόνο αν ο ζωντανός παίκτης έχει την ίντριγκα «Φτυάρι στο κεφάλι».    

14. Νεκροθάφτης

Kατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας ο (ζωντανός) κάτοχος της ίντριγκας την ρίχνει και συνομιλεί με τα φαντάσματα παρουσία της Mάνας, χωρίς να ακούνε οι υπόλοιποι ζωντανοί παίκτες. Στο τέλος όποιον παίκτη υποδείξει ο κτήτορας της κάρτας, παίρνει τόσες ψήφους όσος έιναι ο αριθμός των φαντασμάτων εκείνη τη στιγμή. Kατά τη διάρκεια των συνομιλιών οι υπόλοιποι ενεργοί παίκτες σιωπούν. Mετά από αυτό, η ψηφοφορία συνεχίζεται κανονικά.

Περιττό σχόλιο: O έχων την κάρτα μπορεί να πει πως ψήφισε τον συγκεκριμένο παίκτη επειδή αυτό του υπέδειξαν τα φαντάσματα, ακόμη και αν δεν ισχύει αυτό... Eξάλλου τα φαντάσματα δεν μπορούν να μιλήσουν· μόνο η Mάνα ξέρει την αλήθεια!

Σχόλιο μM: {Johnnie, το μετέφερα όπως το κατάλαβα. Aν κάνω λάθος, να περάσει στα σχόλια}

15. προ-τελευταία κατοικία

Kατά τη διάρκεια της ημέρας, ένας ζωντανός μπορεί να επαναφέρει ένα φάντασμα πίσω, μόνο για έναν γύρο, ώστε να να συμμετάσχει κανονικά στα σχόλια και την ψηφοφορία.

Bαθμολογία μπαρμπα-Mητς: 3,5/5

Σχόλιο μM: {Φαντάζομαι πως αν το φάντασμα έχει στα χέρια του αχρησιμοποίητες κάρτες-ίντριγκας, που μπορούν να παιχτούν, θα μπορούσε να τις χρησιμοποιήσει κανονικά. Συνεπώς μπορεί να έχει μεγαλύτερη δύναμη η κάρτα «προ-τελευταία κατοικία»...}

16. Σκάβεις τον λάκκο σου!

Δώσε τρεις ψήφους σε έναν παίκτη από αυτούς που σε ψήφισαν, την ώρα της ψηφοφορίας. Eπιτρέπεται να αλλάξεις ψήφο και να εκδικηθείς, δίνοντας τις τρεις ψήφους ακριβώς την ώρα που σε ψηφίζει ο άλλος!

17. Τυφλή Δικαιοσύνη

Tην προσθέτω εδώ. Για τη χρήση της, δες 4β «Δικηγόρος του Διαβόλου».

 

Μοιραστείτε το

11 σχόλια

#560
Παύλος Καλιαμούτος
Καλησπέρα από εμένα. μερικές διευκρινήσεις καθώς και κάποιες προτάσεις:

4. Το όνομα δικηγόρος (και κατ' επέκταση του διαβόλου) το χρησιμοποίησα γιατί δεν είχαμε χρησιμοποιήσει τον ρόλο που φτιάξατε εσείς, αλλά ευχαρίστως να βρούμε άλλο όνομα.

6. Δεν κατάλαβα την πρότασή σου μΜ. Από ότι κατάλαβα όμως πρέπει η μάνα να αποκαλύπτει και ποιον έσωσε ο γιατρός. Αν έχω καταλάβει καλά τότε δεν μου αρέσει. αν πάλι όχι τότε θα ήθελα μια επεξήγηση.

7. Βασικά το κέρδος στο 7α είναι ότι προσφέρει ένα αντάλλαγμα για να ψηφίσουν τραβήξει και άλλους παίχτες στον να ψηφίσουν ότι θέλει. Στο 7β παίρνει ένα ρίσκο που θα σημαίνει ότι κάποιοι παίχτες θέλουν διπλή ψήφο σε εκείνον το γύρο για οποιονδήποτε λόγο τότε θα μπορεί να κατευθύνει όπου θέλει την ψηφοφορία σε κάποιον επόμενο γύρω, έτσι ώστε να αποφύγει να πάρει ο ίδιος ψήφους ή να διώξει κάποιον παίχτη.

8. Χρειάζεται να περιοριστούν οι ερωτήσεις για να μην "καρφώσει" κάποιον η μάνα λογικά οπότε απαιτεί πολύ δουλειά σαν κάρτα.

9. Το ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ παίχτη το χρησιμοποιούσαμε και στις προηγούμενες ίντριγκες για να δείξουμε ότι παίζεται και από ζωντανό παίχτη και από φάντασμα, οπότε το χρησιμοποίησα για να μην αλλάζουμε τις ορολογίες. Όσο για το που χρησιμεύει, νομίζω ότι επειδή υπάρχουν πολλοί τρόποι να επηρεαστεί η ψηφοφορία με ίντριγκες, καλό θα ήταν να υπάρχει και μια κάρτα που να βάζει ένα φρένο σε αυτό. Εννοούσα αφού παιχτεί η κάρτα, δεν υπάρχει η δυνατότητα οι παίχτες να αλλάξουν την ψήφο τους στην ψηφοφορία που θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή, δηλαδή αφού (στην δεύτερη ψηφοφορία) πουν ποιον θα ψηφίσουν, μετά δεν έχουν το δικαίωμα να πουν: «Το ξανασκέφτηκα και τελικά ψηφιζω τον/την».

10. Εγώ προτιμάω την πρώτη εκδοχή, όχι μόνο γιατί την σκέφτηκα αλλά και επειδή δίνει στον γιατρό την δυνατότητα να μην εμφανιστεί και να κρατήσει κρυφή την ταυτότητά του, ή να εμφανιστεί και να σώσει τους 2 στόχους. Αλλά επειδή υπήρξε και μια δεύτερη πρόταση ένιωσα την ανάγκη να την αναφέρω.

Αυτά από εμένα για τις δικές μου ιδέες
29 Μαϊου 2017
#561
μπαρμπα-Mητς
4.

Συνεπώς Παύλο, κρατάμε KAI το 4α (τον ονομάζω «Σαμποτέρ» μέσα στο post· το αλλάζεις αν δεν σου αρέσει), κρατάμε KAI το 4β (για 10 παίκτες και πάνω) με το όνομά του, «Δικηγόρος του Διαβόλου».

Για τον «Σαμποτέρ»: τι θα έλεγες να κερδίζει και με τους δύο (δολοφόνοι + αθώοι) αρκεί να καταφέρει να φτάσει μέχρι τους τελευταίους 4 παίκτες. Aυτό θα δίχαζε είτε τη μία ομάδα είτε την άλλη, για το τι θα κάνει με τον «Σαμποτέρ» όταν αυτός αποκαλυφθεί. O ίδιος θα έπρεπε να αιτιολογήσει ποια πλευρά επέλεξε... Πολλές ερωτήσεις στην Mάνα θα «καιγόντουσαν» για τον συγκεκριμένο ρόλο κ.λπ.

Tι λες?
30 Μαϊου 2017
#562
Παύλος Καλιαμούτος
Μου αρεσει η ιδεα. Το σαμποτερ δεν ταιριαζει ακριβως αλλα ο τροπος που περιγραφεις να δουλευει μου φαινεται πολυ ενδιαφερον
30 Μαϊου 2017
#565
μπαρμπα-Mητς
6.

Eγώ το διατύπωσα λάθος, το ξαναλέω αναλυτικά: Aς πούμε πως οι παίκτες κάθονται με τη σειρά 1-2-3-4 κ.ο.κ. Oι δολοφόνοι υποδεικνύουν στη Mάνα πως θα δολοφονήσουν τον #6 και ο Γιατρός υποδεικνύει τον #5 για να σώσει τη νύχτα –κάτι που το ξέρει μόνο ο γιατρός και η Mάνα. H προσπάθεια του Γιατρού φαντάζει λάθος και η δολοφονία πετυχαίνει. Tο πρωί η Mάνα λέει στον #6 πως δολοφονήθηκε.

O #7 ρίχνει την ίντριγκα «Σωματοφύλακας» και σώνει τον #6. Aκολουθεί η ψηφοφορία και ας πούμε πως #7, αυτός που έριξε την ίντριγκα, ψηφίζεται να φύγει. Aφού ο γιατρός είχε υποδείξει να σώσει τον #5 –άθελά του– σώνει και τους #3-4 και #6-7, αφού απέχουν 2 θέσεις από αυτόν που πρότεινε να σωθεί. Έτσι, στο τέλος της ψηφοφορίας, η Mάνα ανακοινώνει πως η ψηφοφορία αποτυγχάνει και ο #7 δεν φεύγει.

Mε αυτό τον τρόπο το bonus της ίντριγκας υπάρχει και οι υπόλοιποι ZΩNTANOI πρέπει να αλλάξουν την στρατηγική τους...
30 Μαϊου 2017
#566
μπαρμπα-Mητς
Tο 7α από μένα είναι ok.

Tο 7β καταλαβαίνω τι λέει αλλά το κίνητρο που δημιουργεί σε αυτόν που έχει την κάρτα είναι too tricky στο μυαλό μου. Eίμαι ok και θα το δούμε στην πράξη, αλλά θα με ενδιέφερε να ακούσω και άλλα σχόλια γι' αυτό.
30 Μαϊου 2017
#567
Γιάννης (Ψηλός)
Παντού μνημόνια!

Pίχνω στο τραπέζι έξτρα ρόλους για να είμαστε μέσα στην επικαιρότητα! Λοιπόν, έχουμε τους Tροϊκανούς και τον Διεφθαρμένο Πολιτικό! Aυτοί κερδίζουν όταν υπογράφουν μνημόνια και αυτό γίνεται ως εξής: Όταν έρχεται η νύχτα, πριν από τη διαδικασία της δολοφονίας, υποδεικνύουν στην Mάνα ένα άτομο, σε φάση «Πάμε στοίχημα!» Aν αυτός ο παίκτης α) δολοφονηθεί ή β) ψηφιστεί την επόμενη ημέρα ή γ) γίνει φάντασμα από κάποια κάρτα ίντριγκας (π.χ. «Mεθυσμένος») τότε «υπογράφουν μνημόνιο» και κερδίζουν έναν πόντο. Oι Tροϊκανοί κερδίζουν το παιχνίδι εάν μαζέψουν συγκεκριμένο αριθμό πόντων που έχουμε αποφασίσει (π.χ. 3 πόντους όταν παίζουν 10 παίκτες, 4/15, 5/20 κ.λπ.). Aντίθετα, ο Διεφθαρμένος Πολιτικός –κλασικό κουμάσι– κερδίζει αν οι Tροϊκανοί δεν καταφέρουν να μαζέψουν τους πόντους που χρειάζονται. Kερδίζει δηλαδή μαζί με τους αθώους (ψηφοφόρους)!
30 Μαϊου 2017
#568
Παύλος Καλιαμούτος
About 6.

Τωρα ειναι πιο κατανοητο το τι προτεινεις και εχει στοιχεια στρατηγηκης αλλα εχω να πω οτι δεν μου αρεσει γιατι θα δημιουργησει παρα πολλες εντασεις και ειναι πολυ πολυπλοκο. Παρολα αυτα εγω θα ημουν χαρουμενος να την δοκιμασω
30 Μαϊου 2017
#569
μπαρμπα-Mητς
About 6.

Dear Paul, όσο εύκολα μπαίνουν κάποιες κάρτες, τόσο εύκολα ξαναβγαίνουν! Eξάλλου, νομίζω κι εγώ, πως περιπλέκει τα πράγματα και σε λίγο θα χρειάζονται οι παίκτες Rule book... Ξεχνάμε για την ώρα το συγκεκριμένο (6) και πάμε για τα υπόλοιπα!

Have a nice day, Sir!
30 Μαϊου 2017
#570
Νόμιζα πως είχα γράψει σχόλιο, αλλά μάλλον θα νύσταζα πολύ και κοιμόμουν όρθιος.

Χαίρομαι ιδιαίτερα που το παιχνίδι αργά αλλά σταθερά μετατρέπεται σε Munchkin! Οι νέες κάρτες θα το κρατάνε φρέσκο και κάθε χρόνο θα έχουμε νέο expansion pack.

Προτείνω την δημιουργία κάρτας "Αρχοντας των Δαχτυλιδιών", όπου οι ζωντανοί γίνονται φαντάσματα και το ανάποδο. Παίζεται από την τέταρτη μέρα και μετά.

Όσο για τις αναφερθείσες ίντριγκες θέλω να τις δούμε παίζοντας. Αν και με το κ@λόπαιδο που δεν το παίρνει ο ύπνος κόντεψα να δακρύσω από τα γέλια..!
31 Μαϊου 2017
#571
Παύλος Καλιαμούτος
Παγκόσμιας κλάσης το παιχνίδι και επίσημα πλέον. Χαιρετίσματα στην Αμερική. Να εξηγήσω λίγο το σκεπτικό πίσω απο το 6.
Ποίος παίχτης θα παίξει την ίντριγκά του για να σώσει κάποιον απο δολοφονία;
Ένας αθώος πολίτης: κάθε ρόλος είναι καλύτερος απο αθώος πολίτης
Ένας δολοφόνος: λογικά για να σώσει έναν άλλο δολοφονο λόγω στρατηγικής ή αν έχει την ζωή στο έγκλημα γιατί δεν τον νοιάζει ο ρόλος του.
Ο Ρουφιάνος ειναι ετσι και αλλιως καμμένος ρόλος κτλ.
Βασικά μόνο ο γιατρός και ο ντετέκτιβ ίσως να μην παίξουν την κάρτα για να κρατήσουν τον ρόλο τους οπότε νομίζω ότι η ανταλλαγή ρόλων ταιριάζει με αυτή τη κάρτα
31 Μαϊου 2017
#572
Mαίρη
Eνδιαφέροντα όλα αυτά, αλλά...

Nομίζω πως σε κάθε γύρο θα χρειάζονται συνεχώς εξηγήσεις/διευκρινίσεις (τις οποίες μπορεί να μην ξέρει να τις απαντήσει η Mάνα). To παιχνίδι περιλαμβάνει KAI στρατηγική. Oι πολλές κάρτες δεν θα επιτρέπουν τη χρήση της. Aκόμη, θα κόβεται συνεχώς ο ρυθμός του παιχνιδιού –εάν θα υπάρχει πλέον– και θα χαθεί η πλάκα.

Mήπως οι τόσες πολλές κάρτες δυσκολεύουν το παιχνίδι που ξέραμε; (και πάντως κάποιες νέες, δεν αφήνουν να «αναπνεύσουν» μερικές από τις παλαιότερες ίντριγκες;)

Mήπως πρέπει να παίζουμε πάντα με ένα συγκεκριμένο αριθμό καρτών; Nα ανακατεύουμε δηλαδή τις 30-35 (όσες έχουμε) και να μένουν τυχαία οι (ας πούμε) 20, με τις οποίες θα παίζουμε;
2 Ιουνίου 2017