Βωλάξ, Τήνος. Τόπος όμορφος και ζωντανός. Χωριό αγαπημένο. Μέρος που θέλουμε να προστατέψουμε και να αναδείξουμε πιο πολύ από ποτέ! Εκτιμούμε όλα όσα μας προσφέρει μέσα απ' την ιστορία και την κουλτούρα του, μέσα από την αξεπέραστη φύση και τις αξίες των ανθρώπων του...
Ακολουθήστε μας!

Διάρκεια: 3,5 χλμ.
Έναρξη διαδρομής: Βωλάξ (πίσω πλατεία)
Προορισμός: Αγάπη
Διάρκεια διαδρομής: 1,5 ώρα
Πηγή πληροφοριών: Κάρολος Μέρλιν, Charlotte Enzmann (Οργάνωση πεζοπορικών διαδρομών), «Φίλοι της Βωλάξ»

Πίσω από την εκκλησία του χωριού Βωλάξ υπάρχει μια πλατεία με ανεμολόγιο. Στο βάθος (στη στροφή) βλέπετε μια πέτρινη ποτίστρα για τα ζώα. Αυτό είναι το σημείο εκίννησής σας! Από αυτό το σημείο (αριστερά) ξεκινάει χωματόδρομος και σε 100 μέτρα βρίσκεστε στο Άπλωμα. Μια συστάδα από πέτρες με θέα τη θάλασσα, και από κάτω ένα μονοπάτι με σκαλιστά σκαλιά (δεξιά) που οδηγεί στην περιοχή Καυκάρα. Στην διχάλα διαλέξετε τον αριστερό δρόμο (δεξιά, θα οδηγηθείτε στην μεγάλη περιοχή Σαββαγιάννη. Βλ. κινέζικη φωτό στην αρχή: «Το μονοπάτι από την εκκλησία στο Βουνό» ). Στα 300μ θα περάσετε ένα χαμηλό τοιχίο. Ακολουθείστε πορεία 290ο για 150μ και περάστε τοιχίο όπου στρίβετε δεξιά στις 330ο. Κρατείστε κατηφορική πορεία ανάμεσα σε βράχους. Στα 300μ θα βρείτε εκκλησάκι αριστερά (στις 270ο) που λέγεται Άγια Βενεράντα και από το οποίο περνάτε για να βγείτε σε εγκαταλειμμένα παρτέρια και σε έναν περιστεριώνα (300μ) στο βάθος της κοιλάδας. Ακολουθήστε την κοιλάδα δεξιά έως την περιοχή Κελάκια (110μ) όπου στρίβετε αριστερά και περνάτε την κοίτη του ποταμού (Κανάλα). Στο μονοπάτι που θα συναντήσετε στα 60μ στρίψτε δεξιά ακολουθώντας την κοιλάδα. Στα 300μ θα περάσετε γέφυρα και θα συνεχίσετε επί του κυρίως μονοπατιού. Στην διχάλα μετά από 320μ στρίψτε δεξιά και σύντομα θα συναντήσετε ένα δρομάκι που ακολουθείτε αριστερά έως το χωριό. Περπατήστε στα σοκάκια του χωριού Αγάπη και δείτε το ποταμάκι που το διασχίζει...